Gratis visitekaartjes hebben een prijs. Heb je je ooit gerealiseerd waarom aanbieders van gratis visitekaartjes en leveranciers zoals Vistaprint goedkope en gratis visitekaartjes kunnen leveren met zelfs nog een gratis hoesje? Als je bij ons visitekaartjes laat maken, betaal je een eerlijke prijs, krijg je een uniek ontwerp, hoge kwaliteit en is je privacy gewaarborgd.  GOEDKOPE […]
"/>

Goedhart Reclame Rotterdam

De waarde van goedkope en gratis visitekaartjes

visitekaartje hout

Gratis visitekaartjes hebben een prijs. Heb je je ooit gerealiseerd waarom aanbieders van gratis visitekaartjes en leveranciers zoals Vistaprint goedkope en gratis visitekaartjes kunnen leveren met zelfs nog een gratis hoesje? Als je bij ons visitekaartjes laat maken, betaal je een eerlijke prijs, krijg je een uniek ontwerp, hoge kwaliteit en is je privacy gewaarborgd. 

GOEDKOPE OF GRATIS VISITEKAARTJES WORDEN DUUR BETAALD.

Wat is jouw privacy waard?

Geef jij je informatie en privacy uit handen voor 500 gratis of goedkope visitekaartjes? Wil je graag junkmail en spam ontvangen in je zakelijke mailbox? Mailings van bedrijven die je niet eens kent? Als je gebruikt maakt van een aanbieder die jou gratis visitekaartjes verkoopt, geef je zonder dat je erbij stil staat waardevolle informatie van jezelf of werknemers uit handen die vaak gebruikt wordt voor allerlei commerciële doeleinden.

Hier zijn een paar voorbeelden uit de privacy-policies van de goedkope visitekaartjes- en drukwerkaanbieders.

“Na het accoorderen van uw bestelling heeft u de kans producten en diensten van onze partners af te nemen… Enkele van deze producten worden geleverd door onafhankelijke bedrijven. Wij hebben geen banden met deze bedrijven.”

Anders geformuleerd: zodra je op ‘bestelling bevestigen’ hebt geklikt, kan jouw contactinformatie worden gedeeld met of verkocht aan andere bedrijven. Dit kan de aanbieder van jouw goedkope visitekaartjes grote winsten opleveren, die ten koste gaat van jouw privacy. Want op de visitekaartjes zelf verdienen ze niets of maken ze zelfs verlies. Door jouw informatie te delen met derden, kan er toch geld worden verdiend.

“Uw informatie (naam, e-mailadres, telefoonnummer, adres) kan gedeeld worden met zorgvuldig geselecteerde partners.”

Deze zin vind je vaak terug op grote retail websites, dit betekent: “Het zou kunnen dat je hierna een hoop ongewilde e-mails, telefoontjes en mailings ontvangt.”

“Advertenties en aanbiedingen van onze organisatie worden verzorgd door marketingbedrijven. Deze bedrijven kunnen cookies of web beacons gebruiken of een 1 pixel .gif bestandje om de respons op de acties te meten. Wij hebben geen controle of afspraken over deze cookies.”

Ai. Cookies waar zij geen controle over hebben, noch over de bedrijven die jou vervolgens kunnen volgen.

Dezelfde marketingbedrijven komen met voorwaarden: We “delen” uw informatie alleen met “vertrouwde partners.” Wie dat zijn, is niet bekend. Je weet dus niet waar jouw informatie eindigt. Grote kans dat veel van jouw informatie bij elkaar gevoegd wordt, zodat er een compleet beeld van jou ontstaat in een grote database.

Verzendkosten

Leuk, 500 visitekaartjes voor 5 euro, maar wat kost het om ze bezorgd te krijgen? De verzendkosten van die (bijna) gratis visitekaartjes zijn vaak duur. Duurder dan de kaartjes. Maar dat zie je pas aan het eind van het bestelproces. Is dat balen!

Kwaliteit, eenheidsworst en massaproductie

Doordat je gebruik maakt van templates is er een grote kans dat je concullega rondloopt met hetzelfde ontwerp. Als je een serieuze ondernemer bent, dan deel je toch een serieus visitekaartje uit? Laat zien dat je voor professionaliteit staat. Dat je anders bent dan de concurrent. En dat je staat voor kwaliteit.

Conclusie: goedkope visitekaartjes hebben een prijs. Wat vind jij je bedrijf waard?